Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście dostęp do Twoich usług Google? - instrukcja.

Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście dostęp do Twoich usług Google? - instrukcja

Jeśli jesteś właścicielem firmy, która reklamuje się w Internecie, to niewykluczone, że znajdziesz się w sytuacji, kiedy będziesz potrzebować wsparcia zewnętrznego specjalisty. Możesz np. potrzebować wsparcia przy wprowadzaniu zmian w wizytówce Twojej firmy w Google lub analizie historii odwiedzin Twojej strony internetowej.
Dostęp do poszczególnych usług zapewnia Ci Twoje konto Google. Jest to najczęściej to samo konto, przy pomocy którego logujesz się do poczty na Gmailu. Przy pomocy tych samych danych możesz zalogować się także do

  • konta Google Ads
  • konta Google Analytics
  • konta Google Merchant Center
  • konta Google Moja Firma

Nie przekazuj dostępu do Twojego konta Google.

Jeśli będziesz potrzebować rozwiązania problemu w temacie dotyczącym jednej z powyższych usług, to najprawdopodobniej zwrócisz się o nią do specjalisty za pośrednictwem Internetu. Raczej nie będziesz spotykać się z nim osobiście i nie wpuścisz go przed Twój własny komputer, gdzie nasz zapisane wszystkie niezbędne hasła.
Osoba, która będzie chciała rozwiązać Twój problem potrzebuje jednak dostępu do określonej usługi. I tu uwaga!
Po pierwsze: Nigdy nie przekazuj nieznajomej osobie danych Twojego konta Google. Jeśli tak postąpisz ryzykujesz utratę konta.
Po drugie: dostępy do różnych usług przyznaje się w różny sposób. Poniżej wyjaśniamy krok po kroku, jak to zrobić.

Gogole umożliwia udostępnienie wybranych usług w sposób bezpieczny. Mamy wówczas kontrolę nad poziomem uprawnień dla użytkownika, któremu udostępniamy nasze konto, możemy ten dostęp w każdej chwili wyłączyć – np. po zakończeniu współpracy lub po wykonaniu usługi.

W jaki sposób zatem bezpiecznie udostępnić dostęp do poszczególnych usług?

Poniżej krótka instrukcja:

Udzielanie dostępu do usługi Google Moja Firma

1. Zaloguj się do Twojego konta Google
2. Przejdź do usługi Google Moja firma. Zrobisz to klikając w prostokąt ułożony z kropek widniejący w prawym, górnym rogu ekranu i wybierając usługę „Moja Firma”
3. Przejdź do zakładki „Użytkownicy”
4. Kliknij w przycisk „Dodaj użytkownika” i wprowadź podany przez niego adres e-mail
5. Ustal uprawnienia dodawanego użytkownika (Wybierz rolę „Menedżer”)

Osoba, która poprosiła Cię o udzielenie dostępu otrzyma maila z powiadomieniem o przyznanym dostępie. Przez cały okres współpracy będzie mieć ona dostęp do Twojego konta Google. Jednak w każdej chwili dostęp ten można wyłączyć.

Udzielanie dostępu do usługi Google Merchant Center

1. Zaloguj się do Twojego konta Google Merchant Center przy pomocy Twoich danych lub przejdź do usługi Google Merchant Center, jeśli jesteś zalogowany / zalogowana
2. Przejdź do zakładki „Narzędzia i Ustawienia” Znajdziesz ją w górnej części witryny, po prawej stronie klikając w ikonkę o kształcie trybika
3. W sekcji „Ustawienia” kliknij w pozycję „Dostęp do konta”
4. Kliknij w niebieski napis z symbolem + „Dodaj użytkownika”
5. Wprowadź adres e-mail przekazany Ci przez osobę, która prosi Ci o udostępnienie konta i kliknij „Dodaj”
6. Określ ustawienia związane z dostępem. Masz do wyboru dwa typy dostępu” Standardowe” lub” Administrator”. Typ: „Standardowe” posiada niższy poziom uprawnień i jest wystarczający w większości sytuacji.
7. Kliknij „Potwierdź”
Osoba, która prosiła Cię o dostęp otrzyma maila z informacją o przydzielonym dostępie. Przyznany dostęp możesz w każde j chwili cofnąć nie narażając się na żadne niebezpieczeństwo.

Udzielenie dostępu do konta Google Ads

1. Zaloguj się do Twojego konta Google Ads lub przejdź do niego, jeśli już jesteś zalogowany / zalogowana w Google
2. Przejdź do sekcji „Narzędzia i Ustawienia” Znajdziesz ją w górnej części strony klikajć w symbol klucza narzędziowego
3. Przejdź do kolumny „Konfiguracja”, w której znajdziesz pozycję „Dostęp i bezpieczeństwo” Kliknij w nią
4. Dodaj adres mailowy osoby, której dostępu chcesz udzielić oraz wybierz poziom dostępu do konta. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór „Standardowy”
5. Kliknij w niebieski przycisk „Wyślij zaproszenie” Google wyśle mail z informacją o przyznanym dostępie do usługi Google Ads
Ten sposób udostępnienia konta Google jest bezpieczny i nie naraża właściciela konta na jego utratę.

Udzielenie dostępu do usługi Google Analytics

1. Zaloguj się do Twojego konta Google Analytics lub przejdź do niego, jeśli już jesteś zalogowany / zalogowana w Google
2. Przejdź do sekcji „Administracja” Znajdziesz ją w lewej kolumnie, na samym dole ( symbol trybika)
3. Wybierz poziom, na którym chcesz udzielić dostępu. Może to być dostęp na poziomie konta, usługi lub widoku danych. W zdecydowanej większości przypadków wystarczający będzie dostęp na poziomie usługi
4. W wybranym poziomie kliknij w pozycję „zarządzanie dostępem do usługi”
5. Kliknij przycisk ( niebieski +), znajdziesz go w prawym górnym rogu
6. Wprowadź adres mailowy osoby, która poprosiła Cię o dostęp.
7. Ustaw odpowiednie uprawnienia ( najczęściej będą to: „Odczyt i analiza”)
8. Zatwierdź wprowadzone informacje klikając w niebieski przycisk „dodaj”

Potrzebujesz wsparcia w zakresie konfiguracji twoich usług w Google lub działań z zakresu rozwoju Twojej strony www? Skontaktuj się z nami!

Blog - Najnowsze wpisy:

Strona internetowa niewidoczna W Google?

Strona internetowa niewidoczna w Google? Taka sytuacja moze przydażyć się każdemu, zwłaszcza na początku...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej strony www Postanawiasz, że chcesz mieć własna stronę firmową....

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do...

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do pozycjonowania w Google Z pewnością niejeden właściciel firmy, dla...