Tanie metody na pozycjonowanie lokalnej firmy

Tanie metody na pozycjonowanie lokalnej firmy.

Twoja firma jest nowa na lokalnym rynku i chcesz zaistnieć w przestrzeni Internetu? To świetnie! Zanim jednak podpiszesz umowę z firmą, która obieca Ci pierwsze pozycje w Google na frazę typu „fotowoltaika Inowrocław” za jedyne 599 netto miesięcznie zastanów się i policz dwa razy.

Pozycjonowanie w Google cały czas jest trendy. Bo choć liczba pozycji w TOP 10 jest ograniczona, to przecież nieustannie rozwijają się nowe rodzaje usług a wraz z nimi firmy, które je oferują. Także w niszach mocno okrzepłych, w których przez lata na lokalnym rynku dominowała jedna lub dwie firmy może pojawić się nowy gracz, pełen ambicji i werwy do działania. A często jest tak, że zdobycie dobrej pozycji w Gogole wcale nie wiąże się z regularnym zasilaniem konta firmy pozycjonującej. Mając podstawową wiedzą wiele możesz zrobić sam. Ewentualnie pomoże Ci zaprzyjaźniona z Tobą mała agencja, która po pierwsze nie zdrenuje Twojej kieszeni, a po drugie nie podpisze z Tobą kłopotliwej umowy, która zwiąże się Cię z nią na 24 miesiące bez możliwości wcześniejszej rezygnacji, nawet pomimo braku efektów pracy.

Jak zatem zacząć?
Zakładamy, że masz już firmową stronę internetową. Jeśli nie - możemy Ci pomóc ją wykonać :)

Punkt 1: Przygotowanie Twojej firmowej strony do pozycjonowania.

Pracę nad zdobyciem pozycji w wyszukiwarce na lokalnym rynku zacznij od optymalizacji Twojej strony na ważne w Twojej niszy słowa kluczowe. Jeśli korzystając z boomu na fotowoltaikę sprzedajesz wspomniane wcześniej instalacje fotowoltaiczne np. w Inowrocławiu, to w treści Twojej strony internetowej powinna pojawić się fraza ”fotowoltaika Inowrocław” „Instalacje fotowoltaiczne Inowrocław” itp. Jeśli posiadasz niespecjalnie rozbudowaną stronę www i ruch kierujesz głównie do zakładki „Oferta” oraz na stronę główną, to właśnie te strony powinny być dobrze przygotowane i zaopatrzone we właściwe słowa kluczowe.

Punkt 2. Google Moja Firma – Przyjaciel Lokalnego Biznesu :)

Czy zauważyłeś, że część firm znajduje się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce dzięki mapie? Twoja firma też może się tam znaleźć, właśnie dzięki usłudze Google Moja Firma.
Stworzenie wizytówki w usłudze jest całkowicie darmowe. Potrzebujesz do tego konta w Google (większość z nas ma skrzynki na Gmail), numeru telefonu, adresu Twojej firmy oraz adresu firmowej strony internetowej. Wskazane jest też dodanie kilku zdjęć, które przykują uwagę odwiedzających.
Konfiguracja wizytówki jet banalnie prosta. Google przeprowadza użytkownika przez wszystkie etapy jej tworzenia. Jeśli Google wymaga weryfikacji Twojego fizycznego adresu, to po wprowadzeniu danych wyśle do Ciebie fizyczną kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym. W ciągu 14 otrzymasz kod, a po jego wpisaniu wizytówka z danymi Twojej firmy zostanie opublikowana w Internecie.

Co zyskujesz dzięki wizytówce?

  • znacznie lepszą widoczność - powyżej naturalnych wyników wyszukiwania
  • punkt na mapie, który pozwala znaleźć lokalizację Twojej firmy

Ważne! Aby „podbić” pozycję na mapie - wizytówce zastosuj w polu nazwy firmy odpowiednie słowa kluczowe obok właściwej nazwy. Jeśli zatem Twoja firma sprzedająca i montująca fotowoltaikę w Inowrocławiu i okolicy to „EkoSoleo” wpisz w pole nazwy: „Fotowoltaika Inowrocław - EkoSoleo”

Punkt 3. Wizytówka w lokalnym portalu.

Niemal w każdym mieście funkcjonuje co najmniej jeden lokalny portal internetowy oferujący dodanie darmowego lub płatnego wpisu do lokalnej bazy firm. Skorzystaj z możliwości dodania danych kontaktowych do Twojej firmy. Zrób dobry opis Twojej usługi z wykorzystaniem nazwy usługi oraz obszaru, na którym działasz. Jeśli masz możliwość dodania adresu strony internetowej, skorzystaj z niej. Taki wpis w lokalnym portalu, choć nie przyniesie tłumu klientów, pozostawi w pamięci odwiedzających nazwę Twojej firmy i wpłynie pozytywnie na jej utrwalenie w przyszłości. Z pewnością Google też pozytywnie oceni link kierujący z portalu do Twojej strony www, nawet jeśli nie będzie to typowy link „dofollow”

Punkt 4. Podlinkuj stronę w kilku lub kilkunastu wartościowych katalogach.

Jeśli masz ambicję być na pierwszej pozycji w wynikach organicznych na usługi, któe świadczysz w okolicy, koniecznie skorzystaj z możliwości wpisu w wartościowych katalogach. Jak je zdobyć? Podpowiem Ci na końcu tego wpisu. Katalogi stron mogą zdecydowanie wpłynąć pozytywnie na Twoją pozycję w wyszukiwarce. I są bardzo tanią formą jej podniesienia. Wpis do jednego dobrego katalogu możesz mieć ze mniej niż 5 zł, a znam wiele katalogów, które oferują wpisy za mniej niż 2 zł.
W jaki sposób dodać stronę do katalogu? Przede wszystkim przygotuj dobry, unikalny opis twojej usługi. Powinien być nie krótszy niż 500 – 600 znaków i zawierać słowa kluczowe, które są dla Ciebie ważne. W odpowiednie pola wskazane przez katalog dodaj adres Twojej strony www, stworzony opis oraz osobno słowa kluczowe. Katalog przeprowadzi Cię przez wszystkie kroki dodawania wpisu. Płatność uiszczasz przelewem na konto lub smsem i potwierdzasz otrzymanym kodem. Proste.

Ważne! Jeśli chcesz dodać stronę do większej liczby katalogów musisz stworzyć unikalne opisy. Naprawdę warto dobrze się do tego przyłożyć.

Ważne! Jeśli zaplanowałeś dodanie wpisów np. do 10 katalogów, rozłóż tę czynność w czasie, np. na dwa tygodnie.

Efekt Twojej pracy nie będzie widoczny od razu. Ale jeśli zrobisz wszystko tak, jak trzeba to po 8 – 10 tygodniach będziesz zadowolony. Jest to oczywiście zależne od wielu czynników (np. działań Twojej konkurencji)

Punkt 5. Lokalne fora internetowe. Źródło wartościowych linków.

Choć fora internetowe nie są tak popularne, jak kiedyś, to wciąż korzystają z nich żywi ludzie. I to oni mogą przeczytać Twój wpis połączony z ofertą. Ponadto, jeśli pozostawisz link do Twojej strony, to nie dość, że przekieruje on zainteresowanych Twoją usługą wprost do Twojej witryny, to jeszcze może pozytywnie wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce.

Zastanawiasz się gdzie znaleźć dobre katalogi SEO?

Przygotowaliśmy zestaw mocnych i sprawdzonych katalogów, które pomogą podnieść Ci pozycję Twojej strony. Pozostaw nam swój email. Prześlemy Ci dostęp do 10 wartościowych katalogów SEO.

Blog - Najnowsze wpisy:

Strona internetowa niewidoczna W Google?

Strona internetowa niewidoczna w Google? Taka sytuacja moze przydażyć się każdemu, zwłaszcza na początku...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej strony www Postanawiasz, że chcesz mieć własna stronę firmową....

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do...

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do pozycjonowania w Google Z pewnością niejeden właściciel firmy, dla...