"Dobra strona firmowa to polisa na trudne czasy"

Firmowa strona internetowa to twór bardzo złożony. Jej kształt i funkcjonalność zależą od wielu czynników: rodzaju oferty, docelowej grupy klientów (B2B, B2C, B2A), wielkości firmy itp.

Na jej funkcjonalność ogromny wpływ mają oczekiwania właścicieli firm. Wynikają one głównie z ich świadomości dotyczącej medium jakim jest Internet, jego roli w budowaniu firmy, wizji związana z obecnością firmy w sieci. Nie bez znaczenia jest także znajomość narzędzi do pozyskiwania Klientów i budowania relacji z nimi

Czy każda firma powinna posiadać własną stronę firmową?

W spojrzeniu na fakt posiadania firmowej strony www powinna przeświecać nam zasada: Jeśli Klienci mojej firmy są w Internecie, to moja firma także powinna tam być.

Dostęp do Internetu jest powszechny. Dzięki smartfonom oraz Internetowi mobilnemu niemal każdy dorosły Polak pozostaje w zasięgu sieci. Ponadto przez ostatnie dwa lata zmieniły się znacznie nasze przyzwyczajenia.
Dla wielu z nas to Internet jest pierwszym źródłem informacji. Zapytania o nasze potrzeby kierujemy do wyszukiwarek, dlatego zdecydowanie warto posiadać firmową stronę internetową.
Właściciele wielu, zwłaszcza małych firm, które obsługują swoich Klientów w oparciu o stałe umowy (np. biura rachunkowe) często nie widzą potrzeby inwestowania we własną stronę firmową. Jednak dobrze przygotowana strona firmowa może okazać się polisą na trudne czasy.

Cel posiadania strony internetowej w firmie

Każda firma sama powinna zdefiniować cel swej obecności w Internecie oraz określić motywację posiadania własnej strony internetowej. Inny cel wyznaczy ogromna korporacja, a inny jednoosobowa firma, która działa na lokalnym rynku. Jednak dla większości firm cel jest podobny: zdobycie większej liczby klientów oraz powiększenie zysku firmy.

Istnieje jednak wiele celów bardziej szczegółowych, które przekładają się na zysk w pośredni sposób. Mogą to być: oszczędność czasu w kontakcie z Klientami, pozyskanie bardziej wartościowych Klientów lub wygenerowanie dodatkowej sprzedaży bez zwiększonego nakładu pracy.

Elementy firmowej strony internetowej

Co takiego powinna mieć firmowa strona www?

To oczywiście zależy od grupy docelowej Klientów, rodzaju oferty oraz celu postawionego przez właściciela firmy. W przypadku małych firm, których jest najwięcej w Polsce na pierwszy plan wysuwa się dobrze przygotowana oferta oraz możliwość nawiązania szybkiego kontaktu z firmą. Sama oferta powinna być czytelna, wyczerpująca oraz dobrze posegmentowana. Oznacza to, że jeśli świadczymy kilka rodzajów usług (np. tworzenie stron internetowych oraz optymalizację stron internetowych) to każda usługa powinna być opisana w osobnej zakładce.

Dla małych firm, które świadczą usługi w swojej siedzibie bardzo ważnym elementem może być mapa dojazdu. Wszędzie tam, gdzie warto być na bieżąco z nowościami (np. zmiany podatkowe) dobrym rozwiązaniem może okazać się aktualny firmowy blog. Jeśli w firma umawia swoich klientów na określone godziny ( np.: dentysta, fryzjer, kosmetyczka) to dobrym rozwiązaniem może być terminarz online. Dla firm, które sprzedają swoje usługi w postaci długoterminowych pakietów (np. siłownia, klub fitness) dobrym rozwiązaniem może okazać się moduł płatności online. Tam, gdzie liczy się prezentacja finalnego efektu pracy niezastąpionym elementem będzie galeria realizacji.

elementów, które mogą poszerzyć funkcjonalność strony firmowej jest bardzo wiele. Ich zastosowanie związane jest ze specyfiką oferty firmy, standardami w branży, rodzajem obsługiwanych Klientów.

    Podsumowując: poniżej lista typowych elementów przydatnych w stronie firmowej
  • podstrona ofertowa
  • dane kontaktowe
  • mapa dojazdu
  • galeria zdjęć
  • kalendarz rezerwacji online
  • moduł szybkich płatności

Korzyści wynikające z posiadania firmowej strony internetowej:

Korzyści powinny wynikać z postawionego celu. Warto pamiętać, że dobrze przygotowana strona internetowa przynosi korzyści zarówno właścicielowi firmy, jak też jego klientom.

Oto klika z nich:
    Dla Przedsiębiorcy:
  • większa rozpoznawalność firmy
  • oszczędność czasu przeznaczonego na prezentację oferty
  • większe zaufanie potencjalnych klientów
  • zwiększenie szansy na sprzedaż własnej usługi lub produktu
  • zwiększenie szansy na szybką sprzedaż
    Dla Klienta:
  • dostęp do informacji o firmie i usługach o każdej porze oraz z każdego miejsca
  • możliwość szybkiego zaznajomienia się z ofertą
  • możliwość szybkiego sprawdzenia poziomu świadczonych usług (np. dzięki galerii realizacji)
  • możliwość łatwego pozyskania danych kontaktowych
  • możliwość rezerwacji usługi
  • możliwość dokonania płatności

Uzyskaj więcej informacji:

Opieka WWW

Systematyczna praca daje sukcesy! Dołącz do nas.

Sklepy Internetowe

Nowoczesne rozwiązania, które usprawnią Twoją sprzedaż

Optymalizacja WWW

Twoja strona ledwo dyszy? Tchniemy w nią nowe życie!

Strony Wordpress

Najlepszy CMS dla małej firmy

Strony Joomla

CMS dla strony firmowej lub portalu

Strony HTML

Prosta strona - wizytówka

Najnowsze wpisy:

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej strony www Postanawiasz, że chcesz mieć własna stronę firmową. Zbierasz i...

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do...

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do pozycjonowania w Google Z pewnością niejeden właściciel firmy, dla której...

Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście...

Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście dostęp do Twoich usług Google? - instrukcja. W tym artykule dowiesz się jak...