SEO is Queen. To, że optymalizacja stron www dla wyszukiwarek ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania powinien wiedzieć każdy posiadacz strony internetowej. O tym jednak, w jaki sposób poprawnie przygotować stronę www, aby była widoczna w sieci wiedzą przede wszystkim specjaliści od SEO.
Twórcy stron internetowych bardzo często pomijają ten ważny element w swojej pracy. Dlaczego? Być może dlatego, że brak poprawnej optymalizacji dla wyszukiwarki można ukryć przed Klientem, który nie zna tematu. Może być też tak, że twórcy stron kładą głównie nacisk na wizualne elementy strony, a optymalizacja nie jest niestety sztuką wizualną. Jest jednak tym, czym jest paliwo dla samochodu. Bez poprawnie wykonanej optymalizacji żadna strona nie będzie wstanie bić rekordów popularności w sieci. Mało tego, może nawet nie ruszyć z miejsca. Dlatego właścicielom firm, którzy chcą mieć widoczne strony w wynikach wyszukiwania zalecamy dbanie o optymalizacje witryny dla wyszukiwarek.
Oferta zamieszczona na stronie internetowej powinna zostać przygotowana w sposób staranny. Jej zawartość, liczba znaków oraz nasycenie słowami ważnymi dla robotów indeksujących (słowami kluczowymi) nie może być przypadkowa. Google kocha treść i promuje witryny, których treść uzna za wartościową. Jak zatem tworzyć wartościową treść? Przede wszystkim powinna być ona wyczerpująca. Dobrze napisany artykuł powinien zawierać nie mniej niż 3000 znaków ze spacjami. Ważne jest użycie w napisanej treści słów kluczowych. Jednak ich zawartość nie może być przesadzona. Tekst oferty na stronie internetowej zoptymalizowanej poprawnie pod SEO powinien zachować swoją naturalność. Ponadto ważna jest strukura treści, co wyjaśniamy w kolejnym akapicie.
Odpowiednio ułożona struktura strony ważna jest zarówno dla odwiedzających stronę użytkowników Internetu, jak też dla tzw. Google botów, które katalogują strony internetowe. Czytelne ułożenie treści w odpowiednich kategoriach, użycie słów kluczowych, w odpowiednim miejscu witryny, zastosowanie znaczników H1, H2, H3, H4 zgodnie z zasadami optymalizacji sprawiają, że roboty indeksujące uznają stronę internetową jako wartościową i chętniej prezentują ją wyże jw wynikach wyszukiwania.
Jest to kolejny element, który pomaga odwiedzającym witrynę w łatwiejszy sposób dotrzeć do interesujących informacji, zaś dla robotów jest sygnałem, że twórce strony dba o jakość swojej witryny. Linkowanie polega na powiązaniu ze sobą treści z rożnych części witryny, które nawiązują do podobnych tematów poprzez odnośniki wewnętrzne. Dzięki temu czytając jeden artykuł na interesujący nas temat możemy klikając w link przejść do kolejnego artykułu, który porusza ten sam wątek bez konieczności szukania go w menu lub przeglądania bloga.
RWD to standard we współczesnym Internecie, jednak wciąż wiele stron internetowych nie jest dostosowana do niego dostosowana i nie wyświetla się poprawnie na smartfonach oraz tabletach. Pomagamy stworzyć poprawnie wyglądającą stronę mobilną, optymalizujemy wielkość strony, poprawiamy tempo ładowania elementów graficznych. Ułatwimy także nawigację na stronie
Pomimo, że obecnie wpływ metadanych nie odgrywa tak istotnej roli na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania, jednak zaleca się ich uzupełnianie. Dzięki nim przeglądarka oraz roboty sieciowe mogą odczytać informacje zawarte w stronie internetowej, co bez wątpienia przyczynia się do optymalizacji wyników wyszukiwania.
Do znaczników które powinny zostać uzupełnione zgodnie z zasadami SEO należą:
Ważne: jeśli nasza strona internetowa posiada np. 10 podstron – zakładek, to każda zakładka powinna posiadać unikalny opis
Ważne: Nie należy nadużywać zbyt wielkiej liczby słów kluczowych. Nadmierne uzupełnienie tego znacznika może skutkować efektem odwrotnym do zamierzonego – ograniczenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Linkbuilding jest elementem działań zewnętrznych, dokonywanych poza stroną internetową. Mimo to ma ważny wpływ na ranking strony internetowe w wynikach wyszukiwania. W zasadzie każdy, kto traktuje swoją obecność w Internecie poważnie i chce, aby jego strona była widoczna w wynikach oranicznych wyszkukiwarki powinien podejmować regularne działania polegające na link buildingu.
Czym jest linkbuilding? Jest kierowaniem odnośników z innych stron internetowych na naszą witrynę. Tymi witrynami mogą być: blogi, fora internetowe, portale internetowe lub katalogi stron. Każda z wymienionych stron internetowych może być źródłem wartościowych linków dla naszej witryny, a tym samym przyczyniać się do poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Ważne! Pozyskujmy linki w sposób mądry i przemyślany. Algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę na to z jakiego żródła pochodzą odnośniki prowadzące do konkretnej strony internetowej. Zatem unikajmy pozyskiwania linków, które tematycznie nie mają nic wspólnego z naszą witryną, a skupiajmy się na tych źródłach, które mogą dostarczyć link z contentu, który jest spokrewniony z treścią naszej strony.Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest przygotowana do pozycjonowania, możesz zrobić to samodzielnie, korzystając z naszego poradnika o narzędziach do sprawdzania strony[kliknij]
HTML, Wordpress, Joomla. Pomagamy w wyborze najlepszego rozwiązania
Nowoczesne rozwiązania, które usprawnią Twoją sprzedaż
Twoja strona ledwo dyszy? Tchniemy w nią nowe życie!
Najnowsze wpisy: