Optymalizacja Stron Internetowych

SEO is Queen. To, że optymalizacja stron www dla wyszukiwarek ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania powinien wiedzieć każdy posiadacz strony internetowej. O tym jednak, w jaki sposób poprawnie przygotować stronę www, aby była widoczna w sieci wiedzą przede wszystkim specjaliści od SEO.

Twórcy stron internetowych bardzo często pomijają ten ważny element w swojej pracy. Dlaczego? Być może dlatego, że brak poprawnej optymalizacji dla wyszukiwarki można ukryć przed Klientem, który nie zna tematu. Może być też tak, że twórcy stron kładą głównie nacisk na wizualne elementy strony, a optymalizacja nie jest niestety sztuką wizualną. Jest jednak tym, czym jest paliwo dla samochodu. Bez poprawnie wykonanej optymalizacji żadna strona nie będzie wstanie bić rekordów popularności w sieci. Mało tego, może nawet nie ruszyć z miejsca. Dlatego właścicielom firm, którzy chcą mieć widoczne strony w wynikach wyszukiwania zalecamy dbanie o optymalizacje witryny dla wyszukiwarek.

optymalizacja stron www, pozycjonowanie, SEO, Webintegro


Jakie czynności wykonujemy w ramach optymalizacji strony www?

Pomoc w przygotowaniu skutecznej treści na stronę internetową

Oferta zamieszczona na stronie internetowej powinna zostać przygotowana w sposób staranny. Jej zawartość, liczba znaków oraz nasycenie słowami ważnymi dla robotów indeksujących (słowami kluczowymi) nie może być przypadkowa. Google kocha treść i promuje witryny, których treść uzna za wartościową. Jak zatem tworzyć wartościową treść? Przede wszystkim powinna być ona wyczerpująca. Dobrze napisany artykuł powinien zawierać nie mniej niż 3000 znaków ze spacjami. Ważne jest użycie w napisanej treści słów kluczowych. Jednak ich zawartość nie może być przesadzona. Tekst oferty na stronie internetowej zoptymalizowanej poprawnie pod SEO powinien zachować swoją naturalność. Ponadto ważna jest strukura treści, co wyjaśniamy w kolejnym akapicie.

Stworzenie odpowiedniej struktury strony

Odpowiednio ułożona struktura strony ważna jest zarówno dla odwiedzających stronę użytkowników Internetu, jak też dla tzw. Google botów, które katalogują strony internetowe. Czytelne ułożenie treści w odpowiednich kategoriach, użycie słów kluczowych, w odpowiednim miejscu witryny, zastosowanie znaczników H1, H2, H3, H4 zgodnie z zasadami optymalizacji sprawiają, że roboty indeksujące uznają stronę internetową jako wartościową i chętniej prezentują ją wyże jw wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Jest to kolejny element, który pomaga odwiedzającym witrynę w łatwiejszy sposób dotrzeć do interesujących informacji, zaś dla robotów jest sygnałem, że twórce strony dba o jakość swojej witryny. Linkowanie polega na powiązaniu ze sobą treści z rożnych części witryny, które nawiązują do podobnych tematów poprzez odnośniki wewnętrzne. Dzięki temu czytając jeden artykuł na interesujący nas temat możemy klikając w link przejść do kolejnego artykułu, który porusza ten sam wątek bez konieczności szukania go w menu lub przeglądania bloga.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych

RWD to standard we współczesnym Internecie, jednak wciąż wiele stron internetowych nie jest dostosowana do niego dostosowana i nie wyświetla się poprawnie na smartfonach oraz tabletach. Pomagamy stworzyć poprawnie wyglądającą stronę mobilną, optymalizujemy wielkość strony, poprawiamy tempo ładowania elementów graficznych. Ułatwimy także nawigację na stronie

Uzupełnienie metatagów

Pomimo, że obecnie wpływ metadanych nie odgrywa tak istotnej roli na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania, jednak zaleca się ich uzupełnianie. Dzięki nim przeglądarka oraz roboty sieciowe mogą odczytać informacje zawarte w stronie internetowej, co bez wątpienia przyczynia się do optymalizacji wyników wyszukiwania.

Do znaczników które powinny zostać uzupełnione zgodnie z zasadami SEO należą:

  • Title (tytuł) – znacznik ten jest domyślną nazwą strony, na której się znajduje. Pojawia się ona jako nazwa na pasku przeglądarki oraz w historii wyszukiwania. Tytuł ma ogromne znaczenie w wynikach wyszukiwania, gdyż jest ona najbardziej widocznych elementem w SERP. Zgodnie z zaleceniami tytuł nie powinien przekraczać 65 znaków.
  • Description (opis witryny) to kolejny kluczowy metatag witryny internetowej. Jest miejscem, gdzie za pomocą kilkunastu słów możemy dokonać opisu zawartości naszej strony. Jego długość powinna zawierać się w przedziale 120 – 320 znaków ze spacjami. Opis także widoczny jest w wynikach wyszukiwania. Zatem oprócz tego, że powinien zawierać kluczowe informacje na temat strony, której dotyczy, powinien także przykuwać uwagę użytkownika sieci. Dobrze przygotowany parametr „description” może pozytywnie wpłynąć na przejścia do naszej strony internetowej, nawet gdy nie znajduje się ona na najwyższych pozycjach.
    Ważne: jeśli nasza strona internetowa posiada np. 10 podstron – zakładek, to każda zakładka powinna posiadać unikalny opis
  • Meta keywords (słowa kluczowe witryny internetowej) Dzięki nim możemy określić słowa, dla jakich nasza witryna internetowa ma być widoczna w wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki nim strona internetowa mechanika samochodowego we Wrocławiu ma szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki zapytanie „mechanik samochodowy Wrocław” Warto zatem zadbać o ten element meta w naszej stronie internetowej. Jednocześnie trzeba pamiętać, że jego wpływ na ranking strony w wynikach wyszkiwania jest ograniczony.

  • Ważne: Nie należy nadużywać zbyt wielkiej liczby słów kluczowych. Nadmierne uzupełnienie tego znacznika może skutkować efektem odwrotnym do zamierzonego – ograniczenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie zewnętrzne – linkbuilding

Linkbuilding jest elementem działań zewnętrznych, dokonywanych poza stroną internetową. Mimo to ma ważny wpływ na ranking strony internetowe w wynikach wyszukiwania. W zasadzie każdy, kto traktuje swoją obecność w Internecie poważnie i chce, aby jego strona była widoczna w wynikach oranicznych wyszkukiwarki powinien podejmować regularne działania polegające na link buildingu.

Czym jest linkbuilding? Jest kierowaniem odnośników z innych stron internetowych na naszą witrynę. Tymi witrynami mogą być: blogi, fora internetowe, portale internetowe lub katalogi stron. Każda z wymienionych stron internetowych może być źródłem wartościowych linków dla naszej witryny, a tym samym przyczyniać się do poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ważne! Pozyskujmy linki w sposób mądry i przemyślany. Algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę na to z jakiego żródła pochodzą odnośniki prowadzące do konkretnej strony internetowej. Zatem unikajmy pozyskiwania linków, które tematycznie nie mają nic wspólnego z naszą witryną, a skupiajmy się na tych źródłach, które mogą dostarczyć link z contentu, który jest spokrewniony z treścią naszej strony.

Blog - Najnowsze wpisy:

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej...

Zadaj te 4 pytania zanim wybierzesz wykonawcę Twojej strony www Postanawiasz, że chcesz mieć własna stronę firmową....

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do...

Sprawdź, czy Twoja strona jest przygotowana do pozycjonowania w Google Z pewnością niejeden właściciel firmy, dla...

Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście...

Jak bezpiecznie udostępnić agencji lub specjaliście dostęp do Twoich usług Google? - instrukcja. W tym artykule...